LCHF – Madplan uge 1

fordeling af måltider

Der kan spises 4 måltider fra kategori #1 - de øvrige måltider skal være fra kategori #0
Du kan følge madplanen slavisk, eller vælge frit blandt kategorierne i henhold til ovenstående fordeling.

Læs mere om kategorierne og systemet her

Scrambled eggs med bacon

DAG 2

 

MORGENMAD: Scrambled eggs m. bacon

FROKOST: Spidskålswrap m. ost og skinke

AFTENSMAD: Egg drop soup

 

omelet med ost

DAG 3

 

MORGENMAD: Omelet m. ost 

FROKOST: Tunsalat i hjertesalat (som en miniwrap)

AFTENSMAD: Kødsauce m. squashghetti
*tilbehør kan også være fx. fintsnittet smørstegt spidskål

 

Bacon cheeseburger suppe

DAG 6

 

MORGENMAD: Æggelatte 

FROKOST: Spidskålswrap m. skinke og ost

AFTENSMAD: Bacon cheeseburger suppe

 

omelet med ost

DAG 7

 

MORGENMAD: Omelet m. ost

FROKOST: Spidskålswrap m. laks og Philadelphia

AFTENSMAD: Miniburger

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Del denne side med andre...

2 thoughts on “LCHF – Madplan uge 1”

  • Hej Lene.

    Jeg er lige startet op i denne LCHF verden i dag og jeg følger din 4 ugers madplan.. Men jeg hardet lidt svært ved Srambleæg og Omelet. SÅ jeg kan jo selvfølgelig lave blødkogt Æg eller Spejlæg i stedet.. Men når der så står 4 æg til en omelet, skal jeg så spise 4 blødkogte? Eller kan jeg måsske nøjes med 2 og så lave en æggelatte med mindre fedtstof i og måske undlade Baconen, eller?
    Og et andet spørgsmål er, at du skriver smør til Æggelatte. Jeg har altid brugt Kokosolie i stedet, er der nogen forskel der??

    Ps. en dejlig dag i dag, med noget lækkert mad.. Tak for det 😉 Dog lidt kvalme efter alt det smør i æggelatten og lidt hovedpine, men det går fint nu ..

    God aften

    Mvh Hanne

    • Hej Hanne.

      Dejligt du har lyst til at følge min madplan 🙂 noget af det jeg syntes er vigtigst ved en livsstil er, at man aldrig behøver spise noget man ikke syntes om. Så derfor er det en rigtig god idé at du bytter ud med noget andet.

      Mængden kan jeg ikke svare så firkantet på, da vi alle er forskellige, både fysisk og mentalt. Så mit bedste råd er, at du skal spise når du er sulten, og stoppe igen når du ikke er sulten mere.

      Det kræver lidt øvelse, men det er den bedste måde at vurdere mængder på. Et par æg og en æggelatte lyder bestemt ikke dumt, men prøv dig frem.

      Din æggelatte kan du fint lave med kokosolie. Jeg bruger smør fordi jeg syntes det smager bedst 🙂

      Den første uge er lidt drøj og meget lav på kulhydrater, så det er med at hænge i. Din hovedpine kan du sikkert afhjælpe med ekstra salt, evt. som et saltshot.

      Rigtig god aften til dig.

      Hilsen Lene

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *